Carl Holst fortsætter som regionsrådsformand i Region Syddanmark

Der blev her til morgen ved fem-tiden indgået en bred konstitueringsaftale i Region Syddanmark.

Aftalen betyder, at Carl Holst (V) fortsætter som regionsrådsformand. Poul-Erik Svendsen (S) fortsætter som 1. næstformand. Freddie Madsen (DF) bliver 2. næstformand.

Carl Holst konstituering  Carl Holst (V) fortsætter som regionsrådsformand. Foto: Jørgen Diswal

Carl Holst konstituering Carl Holst (V) fortsætter som regionsrådsformand. Foto: Jørgen Diswal

Aftalen sætter desuden navn på en række udvalgsposter.

Konstitueringsaftalen blev indgået i to omgange – først mellem Venstre, Konservative, Dansk Folkeparti og Radikale Venstre. Siden tilsluttede Socialdemokratiet, SF og Lokallisten Region Syddanmark sig.

Det vil sige, at alle partier, der er valgt ind i det nye regionsråd, er med i konstitueringsaftalen.

Yderligere oplysninger:

Carl Holst (V) telefon 40 32 52 10