Sygehuset i Trekantområdet skal have ny direktør

Per Askholm Madsen fratræder pr. 31. maj 2008 stillingen som administrerende sygehusdirektør for Sygehuset i Trekantområdet for at tiltræde stillingen som hospitalsdirektør for Skejby Sygehus.

Jens Elkjær, sundhedsdirektør i Region Syddanmark, beklager, at Per Askholm Madsen fratræder. ”Per Askholm Madsens mangeårige indsats har været af uvurderlig betydning for Vejle og Give Sygehuse. Sygehuse, der på mange felter har markeret sig og bidraget til god udvikling i det danske sundhedsvæsen. Jeg kunne godt have ønsket mig, at Per Askholm Madsens kvalifikationer og erfaringer fortsat kunne have bidraget til udviklingen af fremtidens sygehuse i Region Syddanmark. Ikke mindst i forhold til fusionen af sygehusene i trekantområdet.”

”Jeg ønsker Region Midtjylland til lykke med, at man får en stor kapacitet på direktørposten på Skejby Sygehus. Jeg har stor forståelse for, at Per Askholm Madsen efter så mange år med store succeser på Vejle og Give Sygehuse nu vil prøve kræfter med en så spændende udfordring som udvikling og udbygning af universitetshospitalet i Skejby.”

Stillingen som administrerende sygehusdirektør for Sygehuset i Trekantområdet vil blive opslået med henblik på besættelse pr. 1. juni 2008 eller snarest derefter.

Yderligere oplysninger fås hos:

Sundhedsdirektør i Region Syddanmark Jens Elkjær, 29 46 71 25.