Mikkel Hemmingsen ny udviklingsdirektør i Region Syddanmark

Region Syddanmark har udpeget Mikkel Hemmingsen som ny direktør for regional udvikling i regionen. Mikkel Hemmingsen er 37 år og kommer fra en stilling som direktør i det globale IT- og konsulentfirma Accenture, der blandt andet beskæftiger sig med forandringsledelse, it-projekter og strategi.

Mikkel Hemmingsen tiltræder stillingen 1. januar 2008.

Som udviklingsdirektør får Mikkel Hemmingsen det overordnede ansvar - sammen med de 41 regionsrådsmedlemmer – for at skabe gode rammer for vækst og udvikling i Region Syddanmark og gøre regionen til et godt sted at bo og leve – for mennesker og virksomheder.
Han bliver leder for i alt 110 medarbejdere.

Mikkel Hemmingsen får samtidig sæde i den 10 mand store koncernledelse og den fem mand store direktion.

- Vi har valgt en person med indsigt i, hvad der driver regional udvikling og vækst. Samtidig har Mikkel Hemmingsen succesfuld ledelseserfaring fra en større organisation, og han vil desuden kunne udbygge regionens samarbejde med regionale partnere, siger Kjeld Zacho Jørgensen, administrerende direktør i Region Syddanmark.

- Jeg har en stor lyst til at bidrage til den regionale udvikling i Syddanmark, som jeg blandt andet via min opvækst på Als har en meget stærk tilknytning til. Jeg vil gerne bruge mine evner og erfaring til at gøre Region Syddanmark til en dynamo for regional udvikling og udnytte det særlige potentiale, der er i regionen, siger Mikkel Hemmingsen.

Mikkel Hemmingsen bor sammen med sin kone og datter i København. De tre flytter nu til regionen. I sin fritid er Mikkel Hemmingsen aktiv sejler, og han spiller også fodbold og squash.

Der var 19 ansøgere til stillingen som udviklingsdirektør.

Fakta om Mikkel Hemmingsen i uddrag:

Uddannelse
1993-1998:  Cand.scient.pol., Statskundskab Københavns Universitet
1997-1998:  Master of European Administration, Europa Kollegiet Brugge
1996-1997:  Organisationsudvikling, Universitet Potsdam, Berlin

Erhverv
2006-2007: Direktør, Accenture Public Service, Accenture Danmark A/S
2006:         Vicedirektør med ansvar for den offentlige IT-politik, IT- og Telestyrelsen
2002-2006: Afdelingschef, Ministeriet for Videnskab, Teknologi og
                 Udvikling, København
1998-2002: Chefkonsulent, Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling og
                 Finansministeriet

Fakta om Region Syddanmark:

Region Syddanmark driver 18 sygehuse og 40 social- og socialpsykiatriske institutioner. Regionen har desuden det overordnede ansvar for den regionale udvikling i Region Syddanmark.
Regionen Syddanmark har omkring 25.000 medarbejdere og et budget på 20 mia. kroner.

Yderligere oplysninger fås hos:

• Administrerende direktør i Region Syddanmark, Kjeld Zacho Jørgensen, mobil 29 20 11 00.
  • Ny udviklingsdirektør i Region Syddanmark, Mikkel Hemmingsen, mobil 25 28 83 54.