Hvad med at læse om noget, der går godt?

I denne uge er et helt nyt magasin på gaden. Det er Region Syddanmark, der står bag magasinet Syddanmark NU om erhvervsudviklingen i Region Syddanmark.

”Når der af gode grunde skrives meget om krise i økonomien er det vigtigt at sætte fokus på alt det erhvervslivet gør godt i Region Syddanmark”, siger regionsrådsformand Carl Holst (V).

”Vi har valgt at fortælle de gode historier i et magasin. Det skal være en let tilgængelig form, så flest mulige bliver opmærksomme på de muligheder for udvikling, der er i regionen – og kan lade sig inspirere af andre”.

Fokus på velfærdsteknologi

Syddanmark NU beskæftiger sig med mange former for regional udvikling – lige fra iværksætteren med den gode idé til fremtidens erhvervseventyr over kulturelle initiativer til jordforurening og uddannelse.

I første udgave er der fokus på velfærdsteknologi, der kan blive fremtidens vindmølleeventyr.

Vi fortæller også historien om økologisk mel, der blev et erhvervseventyr for Skærtoft Mølle på Als.

Jørgen Nielsen, administrerende direktør i Cimber Air, forklarer, hvorfor han midt i en finanskrise hev 8 millioner kroner op af lommen og købte det konkursramte Sterling.

Og i magasinets særlige analysesider kan man denne gang læse om pendling – hvem pendler – og hvorfor – og hvad kan virksomhederne bruge den viden til?

Syddanmark NU udkommer seks gange om året i et oplag på 10.000 eksemplarer.

Lige godt halvdelen sendes direkte til en række modtagere: Syddanske virksomhedsledere, lands- og lokalpolitikere, ledende embedsmænd i ministerier, styrelser og kommuner og mange andre, der har indflydelse på regional udvikling.

Derudover kan andre interesserede melde sig til at modtage magasinet på syddanmark.nu eller send en SMS til 1220 med teksten:

S Nu navn adresse by

– så har du magasinet inden for 72 timer.