Fire leverandører prækvalificeret til OPP-psykiatri på Nyt OUH

Region Syddanmark har nu udvalgt fire leverandører, der skal byde på at bygge psykiatrien på Nyt OUH, som opføres som et OPP-projekt.

Region Syddanmark har i juni 2020 udbudt en kontrakt vedrørende voksenpsykiatrien i Nyt OUH som Offentligt Privat Partnerskab (OPP). I den forbindelse har Region Syddanmark nu prækvalificeret fire mulige OPP-leverandører til at afgive tilbud.

De er (vilkårligt oplistet):
• 5E Byg A/S sammen med Friis & Moltke Architects A/S, ERIK Arkitekter A/S og INGENIØR’NE A/S.
• A. Enggaard A/S sammen med AART Architects A/S og Niras A/S
• CASA A/S sammen med CF Møller Danmark A/S, Creo Arkitekter A/S, Sweco A/S og Kemp & Lauritzen A/S
• KPC Herning A/S sammen med Arkitema Architects A/S, AFRY A/S og KPC København A/S

De fire prækvalificerede er udvalgt blandt fem anmodninger om prækvalifikation og er udvalgt ud fra en samlet vurdering i henhold til udbudsbetingelserne.

Indledende tilbud i slutningen af november

Region Syddanmark og Nyt OUH ser frem til den næste fase i projektets tilblivelse, som omhandler afgivelse af indledende tilbudsgivning og efterfølgende forhandlinger. De fire mulige OPP-leverandører skal aflevere de indledende tilbud til regionen den 23. november 2020.

Projektet omfatter etablering af
- Otte sengeafsnit med i alt 142 senge
- Telepsykiatrisk Center
- ECT (Elektrokonvulsiv terapi)
- Forskning og administration

OPP-leverandøren skal både stå for at etablere og finansiere huset samt stå for den udvendige drift og vedligeholdelse i en periode på 20 år.

Sådan kommer det nye universitetshospital i Odense til at se ud. Den orange markering viser placeringen af psykiatrien på Nyt OUH. Den endelige projektudformning af psykiatrien på Nyt OUH fastlægges først, når der udpeges en vinder af projektet.

Torben Kyed Larsen

Afdelingschef