Nyt ambulanceberedskab i Tinglev

Torsdag den 3. september markerer Region Syddanmark et nyt ambulanceberedskab i Tinglev. Beredskabet vil forbedre ambulancedækningen i området omkring Tinglev.

De første minutter efter en ulykke kan være afgørende for, hvordan man klarer sig. Flere lægebiler, akutbiler og ambulancer, den såkaldte præhospitale indsats, skal sikre bedre behandling på skadesstedet overalt i Region Syddanmark.

Det nye ambulanceberedskab i Tinglev er en del af denne præhospitale oprustning, som også betyder, at der kommer en ny akutbil med paramediciner i Skærbæk 1. september 2009. Den betyder også, at lægebilen i Rødding, der kører i praksistiden primo 2010 erstattes af en akutbil med paramediciner, og at akutbilerne i Sønderborg og Haderslev gøres døgndækkende i 2011.

1. september i år træder en ny aftale i kraft mellem Region Syddanmark og Falck. Aftalen betyder, at Falck bliver operatør på al ambulancekørsel og liggende transport. Falck skal også drive Region Syddanmarks nye vagtcentral i Odense.

Regionsrådsformand Carl Holst (V) vil være tilstede og markere åbningen af ambulanceberedskabet. I forbindelse med arrangementet vil en repræsentant fra Falck fortælle nærmere om beredskabet.

Åbningen finder sted: Torsdag den 3. september kl. 16.00-17.00.
Adressen er Højskolevej 1, 6360 Tinglev.

Pressen er velkommen.

Yderligere oplysninger om arrangementet:

Pressechef Carsten Bruun, mobil 2026 3392 eller carsten.bruun@regionsyddanmark.dk.