Indvielse af Ølgod Lægehus

Region Syddanmark og Ølgod Lægehus holder reception for at markere åbningen af byens nye lægehus. Det er en del af det gamle rådhus i Ølgod, der er blevet bygget om til et moderne lægehus, og som pt. huser to praktiserende læger samt en vikar.

Åbningsreceptionen finder sted:

Fredag 14. oktober 2011 kl. 10-12 i Ølgod Lægehus, Vestergade 10, 6870 Ølgod.

Formand for praksis- og kommuneudvalget i Region Syddanmark Bo Libergren (V) og Varde Kommunes borgmester Gylling Haahr (V) kommer og vil hver især sige et par ord.

Der bliver vist rundt i de nyindrettede lokaler, og der vil være lejlighed til at hilse på personalet, herunder de praktiserende læger.

Pressen er velkommen.

Fakta

I 2010 byttede Region Syddanmark og Varde Kommune bygninger: Varde Kommune overtog nogle bygninger på det gamle sygehus i Varde og Region Syddanmark fik det gamle rådhus i Ølgod.

For at fremtidssikre lægebemandingen i Ølgod har regionen renoveret lokalerne og gjort plads til fem læger. Det er nemlig erfaringen, at for at kunne tiltrække unge læger til yderområderne i fremtiden, er det nødvendigt at kunne tilbyde større lægepraksis, hvor der er mulighed for netværk og sparring lægerne i mellem, og hvor der eksempelvis også er mulighed for at indgå partnerskaber med andre sundhedstilbud.

De praktiserende læger lejer sig ind i bygningerne. Lignende ordninger findes andre steder i regionen, blandt andet i Brørup, Tønder og på Ærø.

Lægehuset i Ølgod er pt. bemandet med to praktiserende læger: Praktiserende læge Per Aas Larsen samt praktiserende læge Lasse Johansson. Derudover er der en vikarlæge, og de resterende to lægeklinikker står pt. tomme.

I Ølgod er der foruden det nye lægehus en enkeltmandslægepraksis i byen.