Skip til primært indhold

Systemnedbrud der vedrører EDI

Her kan du få hjælp, hvis du har problemer med EDI

Er det ikke muligt at modtage eller sende EDI meddelelser, skal du udfylde formularen nederst på siden. På den måde får kommuner, sygehuse og VisInfo besked om nedbruddet. 

Akut nedbrud

Oplever du et akut nedbrud skal du via linket nederst på siden udfylde en formular. Læs her hvornår du skal gøre det:

  1. Send formularen uden et sluttidspunkt.
  2. Derefter skal du ringe:
    • Mandag-torsdag kl. 8:00-15:45: ring 24 90 87 31 (EDI-servicedesk)
    • Fredag kl. 8:00-14:00: ring 24 90 87 31 (EDI-servicedesk)
    • Udenfor disse tider skal du ringe til 76 63 10 10 (Regional IT's helpdesk)
  3. Når systemet er oppe igen, skal du indsende en ny formular med samme tekst, men med et sluttidspunkt.

 

Planlagt nedbrud

Har du planlagt et nedbrud, skal du gøre sådan?

  • Send formularen med et sluttidspunkt (der gøres ikke noget ekstra ordinært).
  • Hvis tidsplanen for nedbrud skrider, skal der gøres noget ekstraordinært (tager nedbruddet væsentligt længere eller kortere tid end planlagt)
  • Ved problemer og spørgsmål kan du kontakte EDI-servicedesk på EDI@rsyd.dk indenfor normal arbejdstid.

Link til formular, som skal udfyldes ved EDI nedbrud

 

APPFWU02V