Vejledning og support til Info-Tv
Find kontaktoplysninger for supporthenvendelser og vejledning til brug af Info-Tv
Support til Info-Tv
Har du spørgsmål til, hvordan du opdaterer dit Info-Tv, eller har du tekniske problemer, kan du kontakte:
It-konsulent: Casper Nielsen
ckn@rsyd.dk eller infotv@rsyd.dk
Mobil: 29 20 14 44
Vejledning til Info-Tv
Klik på linket for at downloade vejledningen:
Vejledninger til beskæring af billeder
Guide: Beskæring af billeder i Paint 3D
Guide: Beskæring af billeder i GIMP
Hvis klokkeslættet på skærmen ikke er korrekt
Dato og klokkeslæt, som vises i nederste venstre hjørne på skærmen, opdateres automatisk fra player/PC'en og en Windows tidsserver. Alligevel kan det ske, at klokkeslættet ikke er korrekt eller måske er lidt foran/bagud. Er dette tilfældet, så kontakt supporten. Næsten alle playere kan tilgås med fjernadgang, så klokkeslættet hurtigt kan indstilles korrekt.
Vejledning til indstilling af sommer-/vintertid på skærmen
Ved skifte til enten sommer- eller vintertid kan det være en god ide, at holde øje med om jeres Info-Tv skærm tænder og slukker korrekt, eller om det sker en time forskudt. Selvom LG-skærmene gerne skal gøre det automatisk, så er det ikke altid at det sker. Og ældre skærme f.eks. Samsung eller NEC-skærmene gør det ikke automatisk. I skal derfor ind i skærmens menu via fjernbetjeningen og tjekke klokkeslættet. Der er lidt forskellige måder at gøre det på alt efter skærm og model, så prøv jer frem. Her er de 2 typiske metoder på LG-skærmene:
- På fjernbetjeningen tryk på "Settings" el. knappen som ligner et tandhjul. Ind i "General" og derefter "Time & Date". Herefter kan klokkeslættet indstilles.
- På fjernbetjeningen tryk på "Settings" el. knappen som ligner et tandhjul. Gå til menupunktet "Time" og tryk ind på "Clock" og indstil klokkeslættet.
Tænd-/ og sluktider bør ikke være ændret. Det er kun selve klokkeslættet I skal tjekke, hvis I oplever at skærmen tænder og slukker en time ”forkert”.