Her kan du søge yderligere information og rådgivning

Der findes en række forskellige steder, hvor familier inklusiv pårørende kan få rådgivning og vejledning, når sygdom rammer.

Vi har her samlet en række af dem. Listen er ikke udtømmende, men blot et udpluk af nogle af de større organisationer inden for dette felt.

Listen er senest opdateret i juni 2024.

Her kan du få hjælp

Herunder er listet de 22 kommuner i Region Syddanmark i alfabetisk rækkefølge. Der henvises, hvis muligt, til den digitale indgang til børn og unge. Følg linket for at find yderligere information om aktuelle tilbud i kommunerne:

Flere patientforeninger tilbyder rådgivning til familier ramt af sygdom. Det kan derfor være relevant at undersøge tilbud hos relevante patientforeninger. En samlet oversigt over patientforeninger i Danmark kan findes her:

Listen over organisationer, ud over kommuner og patientforeninger, der tilbyder vejledning og rådgivning til familier ramt af sygdom, er omfattende. Herunder er nævnt en række af de større organisationer, der tilbyder hjælp til familier, hvor børn er pårørende. Listen er ikke udtømmende.