Tværsektorielt Forskningscenter Region Syddanmark har indsendt input til Sundhedsstrukturkommissionen

Vores anbefalinger til Sundhedsstrukturkommissionen - Ligeværdig forskningsforpligtigelse for alle aktører

Den nuværende sundhedslov beskriver en regional forpligtigelse til at sikre udviklings- og forskningsarbejde og en kommunal forpligtigelse til at medvirke hertil. Dette betyder, at tværsektoriel forskning er udfordret af forskellige incitamenter mellem kommuner og regioner vedrørende igangsætning, koordinering og finansiering af forskning.

Vores ønske er, at den fremtidige struktur og organisering sikrer, at alle aktører i patienternes forløb i sundhedsvæsenet er ligeværdige partnere, der forpligtes til i fællesskab at sikre udviklings- og forskningsarbejde samt definere og prioritere de problemstillinger, som forskningen skal adressere.

Læs om input sendt til Sundhedsstrukturkommissionen her.