Til dig der ønsker din sag om elevfordeling til gymnasiet genoptaget

Du kan anmode Region Syddanmark om at genoptage din fordelingssag.

Hvis du ønsker din sag om elevfordeling til gymnasiet genoptaget

Hvis du vil anmode om at få din fordelingssag genoptaget, skal du henvende dig til regionen via link til blanket til genoptagelse af fordelingssag senest den 17. maj 2024.

Vær opmærksom på, at det også er muligt at vælge om, se kontaktoplysninger til Region Syddanmarks gymnasiehotline neden for.

Gå til blanket til genoptagelse af fordelingssag.

Regionen genoptager sagen for at vurdere, om der er grundlag for at give dig helt eller delvist medhold.

Hvis du er under 18 år, kan den eller de personer, der har forældremyndigheden, anmode om at få sagen genoptaget på dine vegne.

Hvis du ikke får medhold i din genoptagelsesanmodning, kan du klage til Børne- og Undervisningsministeriet over retlige spørgsmål.

Med retlige spørgsmål henvises der til overholdelse af elevfordelingsreglerne, forvaltningsloven og almindelige forvaltningsretlige principper m.v.

Der kan ikke klages over Børne- og Undervisningsministeriets afgørelse.

Gå til klagevejledningen på Børne- og Undervisningsministeriets hjemmeside

Du er også velkommen til at kontakte Region Syddanmarks Gymnasiehotline. Se kontaktinformationer nederst på siden.

Kontakt gymnasiehotline

Gymnasiehotline