Gå til indhold
Forsiden | Ledige job | Kontakt | Nyhedsbreve | Presse | For ansatte | Web-TV | English |

Region SyddanmarkTil forsiden

ForsidepilSundhedpilBorgerpilPatientoplevet kvalitet (LUP)

Patientoplevet kvalitet (LUP)

Din mening er værdifuld

Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP) giver årligt 250.000 patienter mulighed for at give en tilbagemelding på deres oplevelser med det danske sygehusvæsen. Denne feedback bruger landets sygehuse til at udvikle kvaliteten af deres ydelser.

Hvis du er patient, modtager du måske et spørgeskema, som vi håber, du vil besvare. Tiden, du bruger på at svare på spørgeskemaet, har stor værdi for kommende patienter.

Resultaterne for LUP Akutmodtagelse 2015 er netop kommet. Du kan læse dem her.

Hvilke patientgrupper?

Undersøgelsen af patienternes tilfredshed omfatter planlagt og akut indlagte patienter samt planlagt ambulante patienter, der har været behandlet på et af landets offentlige sygehuse samt patienter eller på et privathospital efter reglerne om udvidet frit sygehusvalg . Derudover indgår også akut ambulante patienter på akutmodtagelser og skadestuer samt fødende kvinder.

Hvor ofte?

Den landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser gennemføres årligt i alle landets regioner. Det er de fem regioner, som står bag undersøgelsen.
De nationale resultater offentliggøres: 

  • LUP Akutmodtagelse (Akut ambulante patienter) – Offentliggøres uge 3, 2016
  • LUP (Akut indlagte, planlagt indlagte og ambulante patienter) - Offentliggøres Uge 11, 2016
  • LUP Fødende (Fødende kvinder) - Offentliggøres Uge 11, 2016

 

 

 LUP figur trin for trin

Figuren ovenfor illustrerer forskellige trin, der kan indgå i arbejdet med at forbedre den patientoplevede kvalitet med udgangspunkt i LUP-resultater.

 


Siden er sidst opdateret 18-01-2016.
Kontakt Sundhed

Region Syddanmark | Tlf: 76 63 10 00 | CVR nr. 29190909 | Skriv til Regionen | Om hjemmesiden | Sitemap