Skip til primært indhold

Morgendagens turister kommer digitalt

Turismekonference 7. maj skal styrke den syddanske turisme og give bud på, hvordan samarbejde mellem aktører og digital turisme kan booste destinationer.

Der var engang, hvor turisme var noget med en iskiosk, en souvenirbutik og måske lidt taxfree-shopping. I dag skal der andre og mere strategiske virkemidler til i kampen for at tiltrække de forjættede og forbrugervenlige feriegæster.

Det er bl.a. indholdet i den turismekonference, som Syddansk Vækstforum og Foreningen til markedsføring af ferieturismen i Syddanmark inviterer til torsdag 7. maj 2015 kl. 8.30-15.45 på Hotel Legoland. Pressen er meget velkommen.

Konferencens formål er at styrke den syddanske turisme og give både offentlige og private aktører på området ny viden og inspiration til arbejdet med at udvikle deres destination eller turismevirksomhed.

I løbet af dagen vil nøglepersoner inden for både dansk og syddansk turisme holde oplæg og miniworkshops om emnerne destinationsudvikling, online synlighed og digital tilgængelighed. Og ikke mindst, hvordan kan vi bruge og samarbejde med hinanden, så vi kan blive endnu stærkere spillere på turismeområdet.

Dagen byder også på input fra udlandet i form af bl.a. Doug Lansky, anerkendt amerikansk rådgiver om destinationsudvikling, oplægsholder og rejseskribent. Doug Lansky har holdt foredrag på over 100 universiteter, FN’s Verdensturisme Organisation samt National Geographics hovedkvarter. Doug Lansky vil give sine bud på ”Do’s” og ”Don’ts” i udviklingen af fremtidens destinationer.

De fleste af os kender rejsehjemmesiden TripAdvisor og bruger den måske også, når vi skal forberede vores ferierejser. I så fald er vi ikke alene. Rejsewebstedet indeholder mere end 170 mio. bruger-anmeldelser og besøges hver måned af op mod 280 mio. personer.

TripAdvisors senior partnership manager, Polly Vincent, vil på konferencen fortælle om vigtigheden af som turistaktør at tænke internettet ind i sin strategi. For det er i den digitale rejseforberedelse og -anmeldelse af turistdestinationen, at kimen til nye og flere turister ofte lægges.

Emnet digital turisme bliver ligeledes kyndigt berørt af bl.a. Seismonaut Tourism og oplæg ved VisitDenmark, der fortæller om den nye nationale bookingplatform Denmark Direct.

Yderligere oplysninger:
Silja Alisch, udviklingskonsulent i Region Syddanmark, tlf.: 2044 9656

APPFWU02V