Tinglev: Skal nedbringe responstiden i Sønderjylland

Regnen havde valgt at gøre sit indtog, da turen var kommet til indvielsen af ambulanceberedskabet i Tinglev, torsdag den 3. september 2009. Men med et kort ophold i det våde vejr lykkedes det da alligevel at overbringe lykønskninger og gaver til mandskabet på stationen.

Indvielse af Tinglev ambulanceberedskab fandt sted torsdag den 3. september 2009. Det er godt at vide, at der står en ambulance klar, når uheldet  er ude, sagde regionsrådsformand Carl Holst (V), som godt kan  forstå, at borgeren kan føle utryghed, når afstandene mellem  sygehusene bliver længere. Derfor har Region Syddanmark  iværksat en præhospital oprustning, der betyder at der kommer  flere lægebiler, akutbiler og ambulancer på vejene.  Fotos: Jørgen Diswal

Indvielse af Tinglev ambulanceberedskab fandt sted torsdag den 3. september 2009. Det er godt at vide, at der står en ambulance klar, når uheldet er ude, sagde regionsrådsformand Carl Holst (V), som godt kan forstå, at borgeren kan føle utryghed, når afstandene mellem sygehusene bliver længere. Derfor har Region Syddanmark iværksat en præhospital oprustning, der betyder at der kommer flere lægebiler, akutbiler og ambulancer på vejene. Fotos: Jørgen Diswal

Carl Holst indvier ambulanceberedskabet i Tinglev Regionsdirektør i Falck, Erik Møberg (til venstre), glædede sig  over den løsning, de og Region Syddanmark i fællesskab har  strikket sammen:

Carl Holst indvier ambulanceberedskabet i Tinglev Regionsdirektør i Falck, Erik Møberg (til venstre), glædede sig over den løsning, de og Region Syddanmark i fællesskab har strikket sammen:

- Der har været mange løse ender, der skulle bringes sammen. Det er lykkedes, og der er ingen tvivl om, at det præhospitale område har fået sig et robust og markant løft her i Region Syddanmark.

Viceborgmester Jørgen Witte overrækker gaven til stationsleder Jesper Damm Andersen. Viceborgmester Jørgen Witte var glad for at kunne indvie den  nye ambulance i det han kaldte et ”godt og unikt miljø – på  en brandstation med 126 år på bagen”.

Viceborgmester Jørgen Witte overrækker gaven til stationsleder Jesper Damm Andersen. Viceborgmester Jørgen Witte var glad for at kunne indvie den nye ambulance i det han kaldte et ”godt og unikt miljø – på en brandstation med 126 år på bagen”.

- Ambulancen har fået den helt rigtige placering. Tillykke med den spritnye aftale, som nok skal være med til at nedbringe den såkaldte responstid i Sønderjylland, sagde viceborgmesteren forhåbningsfuldt.

hanne.kopp@regionsyddanmark.dk