Skip til primært indhold

559 høringssvar om fremtidens sygehuse i Syddanmark

Borgerne i Region Syddanmark har i den grad taget muligheden for at blive hørt til sig.

Hen over sommeren har regionsrådets forslag til akutplanen været i høring, og det har ført til omkring 400 høringssvar fra borgerne.

Til sammenligning valgte 38 borgere at sende et høringssvar ved de to høringsrunder omkring sygehusene, der var i 2007.

Tilkendegiv din mening på facebook

Nye medier - som fx Facebook - har opfordret borgere til at fortælle regionsrådspolitikerne, hvad de mener om planen. Det samme høringssvar er blevet kopieret og sendt af mange forskellige borgere – som en slags moderne underskriftsindsamling. Hovedparten af høringssvarene fra syddanske borgere er af denne type.

I alt er der kommet 559 høringssvar fra eksempelvis borgere, foreninger, kommuner og fagfolk. Der kan dog forekomme svar, som endnu ikke er talt med.

Godt for demokratiet

- Det har været spændende at se, hvordan borgerne har brugt nye metoder i høringsperioden. Jeg glæder mig over, at så mange deltager i demokratiet og giver deres mening til kende. Det er godt for vores folkestyre at det er nemt og hurtigt for borgerne at fortælle os folkevalgte, hvad de mener, siger regionsrådsformand Carl Holst (V).

Der var frist for at sende høringssvar i dag kl. 12.

Vedtages endeligt den 29. september

Høringssvarene bliver nu samlet og givet videre til regionsrådet.

På mødet 29. september 2008 vedtager regionsrådet planen endeligt.

Yderligere oplysninger fås hos:

Regionsrådsformand Carl Holst, mobil 40 32 52 10

APPFWU01V