Rejsegilde på Trindvold

Kransen ryger til tops mandag 10. november 2008 kl. 13.30, når Trindvold inviterer til rejsegilde på nybyggeriet af 32 to-værelses lejligheder på Rytterskolevej 15 i Nr. Bjert ved Kolding.

Regionsrådsformand Carl Holst (V) vil tale om det 3000 kvm store byggeri, der tog sin begyndelse i maj i år, og pressen er meget velkommen til at deltage.

Lejlighederne i Nr. Bjert er resultatet af det byggeri, det daværende Vejle Amt skød i gang for tre år siden.

Baggrunden for byggeriet var, at værelserne på 12-14 kvm uden eget bad og toilet ikke passede til nutidens krav.

Trindvold lå oprindeligt på Postens Vej i Brejning ved Vejle, men det tidligere Vejle Amt besluttede, at Trindvold skulle deles op i to selvstændige institutioner i hhv. Hedensted og i Nr. Bjert ved Kolding.

Beboerne i Hedensted flyttede i januar i år ind i deres nye lejligheder, der i dag hedder Bygmarken som en del af Bo-Hedensted.

Efter planen kan de 32 beboere rykke ind i deres nye lejligheder med tilhørende fællesarealer og aktivitetstilbud i Nr. Bjert til juni næste år. Organisationen hedder fortsat Trindvold.

Program for rejsegilde på Trindvold, mandag 10. november kl. 13.30:

-Velkomst ved Kirsten Agerskov, konstitueret centerleder på Trindvold

-Tale ved Carl Holst (V), regionsrådsformand

-Tale ved arkitekt Lars Edmund, arkitektfirmaet Lars Edmund A/S

Fakta

• Byggeriet i Nr. Bjert er i alt 3061 kvm fordelt på 2258 kvm bolig, 339 kvm serviceareal og 465 kvm beskæftigelsesareal.
  • Prisen forventes at ende på 57,6 mio. kr. i alt inkl. moms.

Yderligere oplysninger fås hos:

Kirsten Agerskov, konstitueret centerleder på Trindvold, tlf. 75 86 26 32